Veeldatud naftagaasi kasutamisega saab kütusekuludelt kokku hoida 53%.
Veeldatud naftagaas (LPG) ja bensiin (bensiin) on kaks erinevat liiki kütust, mida kasutatakse sõidukites. Kui võrrelda veeldatud naftagaasi kasutamisega seotud kulusid bensiiniautoga, tuleb arvesse võtta mitmeid olulisi erinevusi:
Kütusekulu:
- Veeldatud naftagaas on üldiselt odavam kui bensiin. See tähendab, et veeldatud naftagaasiga LPG autoga sõites võite kulutada kütusele vähem raha.
- Kütusesäästlikkus: LPG-l on energiasisaldus ligikaudu 25,5 megajoule liitri kohta, samas kui bensiinil on energiasisaldus ligikaudu 32 megajoule liitri kohta. See tähendab, et keskmiselt, veeldatud naftagaasi LPG energiasisaldus on ligikaudu 79% bensiini energiasisaldusest liitri kohta (25,5 / 32).
Näidisarvutus Chevrolet Aveo 2010. aasta auto 1,2 L mootoriga (reaalne auto, mida me rendime välja klientidele). Selle auto tehniliste andmete kohaselt on keskmine tarbimine 5,5 l/100 km bensiiniga, seega kasutab see 21% rohkem veeldatud naftagaasi, seega 5,5*1,21=6,66 veeldatud naftagaasi 100 km kohta.
Praegu on 95 bensiini hind Tallinnas 1,729 eurot liitri kohta, seega 100 km maksumus on 5,5*1,729= 9,5 eurot.
Praegu on Tallinnas veeldatud naftagaasi hind 0,675 eurot liitri kohta, nii et 100 km läbimine veeldatud naftagaasiga maksab 5,5*1,21*0, 675=4,49 eurot, mis tähendab 53 % kokkuhoidu.
2. Ümberehitus Kulud bensiinist LPG-le (veeldatud naftagaasile ):
Bensiinimootoriga auto ümberehitamine veeldatud naftagaasiga sõitmiseks on tavaliselt seotud esialgsete ümberehituskuludega. See hõlmab veeldatud naftagaasi paagi paigaldamist, karburaatori või kütuse sissepritsesüsteemi muutmist ja muid komponente. Ümberehituse maksumus võib erineda sõltuvalt sõiduki tüübist ja ümberehituse keerukusest (2023. aasta hinnad Eestis 1000-2000 eurot auto kohta).
3. Veeldatud naftagaasi ehk LPG kättesaadavus Eestis:
Veeldatud naftagaasi tanklate kättesaadavus võib piirkonniti erineda. Gaznet.ee andmetel on Tallinnas praegu 30 LPG tanklat ja kogu nimekirja LPG tanklate kohta leiate siit https://gaznet.ee/tanklad/ ,
4. LPG ehk veeldatud naftagaasi autode edasimüügiväärtus:
Bensiiniautodel, millel on võimalus kasutada ka veeldatud naftagaasi ehk LPG-d, on sageli kõrgem edasimüügiväärtus, kuna see muudab auto kasutamise palju odavamaks ja ökonoomsemaks rusikareegel on, et bensiiniauto, millel on võimalus kasutada ka veeldatud naftagaasi (LPG), maksab 1000-2000 eurot rohkem (see on umbes veeldatud naftagaasi süsteemi paigaldamise hind Eestis).
5. LPG ehk veeldatud naftagaasi heitkogused ja keskkonnakaalutlused:
Veeldatud naftagaasi (LPG) peetakse üldiselt bensiiniga võrreldes puhtamaks kütuseks. See tekitab vähem süsinikdioksiidi heitkoguseid ja õhusaasteaineid. See keskkonnaalane kasu võib olla mõnede juhtide jaoks oluline.
6. Hooldus:
- LPG autod vajavad täiendavat hooldust ja neil on spetsiifilised hooldusvajadused, mis ei ole aga Eestis keerulised ega kallid.
- Soodustused:
7. Soodustused LPG ehk veeldatud naftagaasi kasutamiseks Eestis
Mõned riigid võivad pakkuda soodustusi või maksusoodustusi alternatiivsete kütuste, näiteks LPG ehk veeldatud naftagaasi kasutamise eest, mis võivad aidata kompenseerida mõningaid ümberehitus- ja tegevuskulusid. Eesti valitsus ei paku mingeid stiimuleid veeldatud naftagaasi kasutamiseks, nii et ainus stiimul on madalamad kulud.